söndag 25 oktober 2009

Här skall målas,förarbetet är avklarat så nu kan det roliga börja.
Här kommer resultatet,färgen blev naturligtvis vit.Jag tycker så mycket om dessa pedistaler,vi har två likadana. De har en given plats i det nya huset (när det är färdigt)
En gammal låda som inte blev så bra,jag är ur dålig på att skriva snyggt,får börja med att använda schabloner.
Denna pedistal är också en snygging,det bästa med pedistaler är att de är så lättplacerade.
Ännu en....... härligt rustik men låg,den står redan i butiken och där har en ängel landat på den.Jag tycker att man kan sätta andra saker än växter på pedistaler,fast det är ju så klart jätte fint med växter.
Då var det dags för en ny arbetsvecka,sköt om er så syns vi snart igen.

11 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Pedistalerna blev superfina :)..
spännande nytt hus på gång??

Kramis Sanne!

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina dina pedestaler blev.Helt underbara.Ja man kan ha vad man vill på dom-Låt fantasin flöda.ha det gott och sov sött kramizar ~~~~RITA~~~~.

Elin sa...

De blev ju toppen fina... Så duktig du är på att måla om... Pedistaler är då dekorativa och pattar alltid in... Dina har så vackra former...

Ha en underbar vecka...
Många kramar
Elin

Livet på Berget sa...

Hej
Vad fint du gjort! Man kan absolut sätta vad man vill på och pidestaler är ju så lättplacerade, det tar ju inte så mycket plats. Jag tyckte det blev fint det du skrev! Tycker också det är svårt att skriva på saker så jag brukar hitta en vacker font och så tillverka ordet jag vill skriva i datorn och så skriva ut det och sedan lägger jag bakplåtspapper ovanpå och kalkylerar av det baklänges och sedan fyller jag i bokstäverna med svart blyerts och så kan man vända blyertssidan mot det man ska måla och gnugga och vips så har man ett avtryck man bara kan fylla i med penseln:). Tipset har jag fått från Sari med bloggen LillaProvence och jag tror hon fått det i sin tur att Pia med bloggen Mitt Måleri.
Kram
/Sara

Roses & Angels sa...

Åhhh så fint!! så fint!! Tänk vad färg kan göra! piedestalen är bara då underbar!! Ha en bra dag kram

bikim sa...

It looks much better! can't wait to see the photos of the final result!
Take care,
Rosa

Anonym sa...

Det blev riktigt fint!! Texten är inte alls dum, den är "din egen"...
Vi håller också på med lite måleri hemma. Jag har en så söt bänk i köket, men den är ful i sin bruna färg. Nu är den nedslipad och denna gången tänkte vi måla med sprayfärg eftersom det är så mycket smala pinnar osv. Det går bra, men det är inte mycket färg i burken...

Må så gott!
Kram Maria

Vit som snö sa...

Vilka vackra saker!!!
Javisst kan jag berätta hur jag målar. Jag använder först vanlig grundfärg, om jag ska shabba möbeln väljer jag svart grund. Sen målar jag med Beckers Elegant Aqua lackfärg, helt matt och obruten. O jag slipar med fint sandpapper. Tyvärr är det ju viktigt med underarbetet, det är ju klart tråkigast. Men jag tycker dina möbler ser jättefina ut utan mina tips;-)
Ha det gott! Kram Cilla

Gudrun sa...

Gillar verkligen den första piedestalen, snyggt med vitt.

mariaK. sa...

Visst är det härligt vad lite ny färg kan göra för ett föremål! Det tråkiga är bara förarbetet, jag måste alltid hålla ett extra öga på mig själv så att jag inte fuskar med sandpappret:-)
Piedestalerna blev jättefina!
Kram Maria

UllaCarin och Bo sa...

Har bott i Alingsås i 20 år och hade inte en aning om att du har en butik på en av stan härliga innergårdar. Ska absolut leta upp den någon dag.