tisdag 11 augusti 2009

Är barnsligt nöjd med det här första rummet i huset,möblerna blev så bra när de målades i vitt.
Den gamla kontors stolen fick ett nytt liv,jag missade att ta kort på den före målningen,den har fått ett nytt tyg i linne,jag skojade till det lite med ett rep.Den är jätte skön att sitta i.
Massor av låder,det är precis vad jag behöver,det här arkivskåpet har en gång i tiden stått på ett postkontor,även det var brunt innan jag gick på med vitt.
Den här gubben skulle inte vara med här och nu,får skylla på att jag har legat till sängs i en konstig influensa??huvudvärk,illamående och magsmärta.Igår skulle jag ha gått på en arbetskamrats födelsedag som jag hade glatt mig åt ,så är livet man planerar men man kan inte styra helt.
  • Frågan är vad skall jag göra med denna gamla vikskärmen........målas eller ej,nytt tyg skall det bli iallafall,kanske av handvävt lakan,vad tycker ni???

3 kommentarer:

Bibban sa...

Måla den inte!!..tror den blir väldans fin med nytt tyg..och du! gubben va la inte så tokig..hehe
Kram

lottens vita och gröna sa...

hallå där, guuuu vilket arkivskåp, helt underbart!!! och gubben var ju snygg han, stolt ´han måste ha varit...alltså den avbildade, hihi!

ljuvlig vikskärm, hmmm skulle inte måla den tror jag, börja och byt tyget! ha det så gott, varmkram lotten

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej!
Tack för ditt besök inne på min sida! Då hittade jag ju hit! Så mycket fint du har, och det arkivskåpet går inte av för hackor! Jättesnyggt!
Vikskärmen skulle jag nog också börja med att byta tyg på och se hur det blir... Har själv en skärm hemma som ska fixas till...

Sen blev jag ju nyfiken på din butik också, så nu har jag varit därinne och kikat runt lite...
Jag var ju i Alingsås i våras, men tyvärr så var jag ju inte inne i din butik, och det var ju synd.
Jag hittade ett jättefint skyltdockshuvud som jag undrar vad det kostar... Det var under kategorin övrigt, och den allra första bilden på alla huvuden... damen hade hatt på sig!

Kram
Marie