måndag 20 juli 2009

Skrivbord före och efter.Jag måste erkänna att jag i vissa lägen är emot att måla gamla möbler,men det här skrivbordet i ek blev helt fel i det nya rummet.Det kändes helt rätt att måla det.Nästa projekt blir att måla ett gammalt arkivskåp som en gång i tiden stått på posten.Det blir härligt att få det klart så kan jag sortera papper och få lite ordning.
Den gamla skrivmaskinen kom till sin rätt och får sällskap av en jämngammal telefon samt en brevpress. Jag känner mig helt nöjd det bästa av allt är att även sambon tycker att detta blev bra,normalt tycker han att man inte skall måla gamla möbler.Fast när det var färdigt sa han att jag kunde måla mera när det blir så fint.Det tackar jag för,här skall målas!!
Då var den slut för denna gången semestern alltså,men jag skall inte klaga har sparat en vecka som jag skall ta ut i augusti,det skall bli skönt....

Inga kommentarer: