söndag 18 april 2010

Ros....
När jag var ung fick jag för mig att jag inte tyckte om rosor,heltokigt men jag tror att jag skulle vara lite anti,alla andra älskade rosor och då skulle jag inte göra det.
Min man hade ett elände när han skulle köpa blommor till mig,ofta blev det nejlikor en blomma som jag egentligen inte tycker om,ni hör hur besvärlig jag var.
När första sonen föddes så frågade min mamma honom om han hade köpt med sig några blommor när han besökte mig på BB, jo jag köpte några pelargonier sa han,min stackars mamma blev alldeles förskräckt,hon såg framför sig hur han kommer in på sjukhuset med kruk växter.Riktigt så illa var det inte,han menade nejlikor.
Nu kan jag erkänna att även jag älskar rosor,blir så glad när jag får dem,det är ju en blomma som går att torka.
Så numera blir det även rosor på min keramik.
Allt gott till er alla
Agneta

13 kommentarer:

sylvia sa...

hehe..en herlig historie det her,
ja vi har vel alle vært litt anti i våre unge år,men roser er herlig,godt du liker dem nå,
liker hvite nellik å jeg,de dufter såå skjønt.
ønsker deg en herlig dag vennen.
klem fra sylvia

Roses & Angels sa...

Hihi har fått för mig samma sak då min mamma älskar rosor och ja sa till henne att man inte behöver inte ha dom över allt, nu är JAG likadan, älskar rosor. SÅ underbart vackert keramik fat med ros, duktig du är kram

Vit som snö sa...

Så vackert med rosen på din keramik! Vilken tur att du blev klokare med åren;) Hihi
Kram Cilla

Vigdis i Romerikshaven sa...

Takk for hyggelig kommentar på min blogg. Den er postet i innlegget 'En hardhaus' som handler om rosen 'Martin Frobisher'. Jeg er glad for at du har så vakre roser på din keramikk- kjempevakkert! Koselig du likte mine vårblomster, også. Klem

Undaunted sa...

Hi Agneta, thank you for your comment on my blog! Your blog is beautiful! I will try to get it translated so I can follow along! :)

sylvia sa...

hei igjen.
tusen takk for hilsen hos meg,
du spurte om englen var gammel,nei den er ny,kjøpt for 1 uke siden,akkurat kommet til plantemarked,den er støpt av marmor og betong og kjempe tung.
ønsker deg en herlig mandag.


klem fra sylvia

IngunnBW sa...

Hei! Takk for hyggelig besøk hos meg :) Fornøyelig innlegg! Jeg kjenner meg godt igjen i antitilstander fra jeg var ung, men roser da... Nei, det har jeg allitd likt. Godt du har endret deg! Nydelig fat du viser :)

Havfruen sa...

Så mye fint du viser her på bloggen din. En sann fornøyelse å være her:) Sally var nydelig:))
Nydelig fat, utrolig vakkert:)
Blomster og menn? Jeg kjøper blomstene mine selv:)
Ha en flott mandag:) Klem:)

Roses & Angels sa...

Hihi ja sniffar du riktigt mycket så känner du doften alldeles säkert. Ha en underbar vecka kram

Unknown sa...

Hej Agneta
... och jag tyckte inte om nejlikor, för de var begravningsblommor.
Vilka rosor, så duktig du är, så verklig!

Kramar
/Maggan

Livet på Berget sa...

Det är ju tur att man kan ändra sig, rosor är bara underbara blommor. Vacker keramik också!
Kram
/Sara

Bistels Brenneri sa...

Heisann!! Artig historie.
Jeg liker roser, vi har noen av de i hagen. Det er så flott å ha roser til dekorasjon på bordet.
Ha en god dag.
Lisbeth :-))

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket fint fat med så vacker ros. Fint att allt är vitt.

Hälsningar Agneta