onsdag 31 mars 2010

Påsken är här, sommartiden gör att kvällarna blir ljusare.
Det är så kul att göra ägg så jag glömmer helt enkelt att arbeta med min keramik,det är väl så att jag behöver paus men den har varit ovanligt lång i år.
Fast nu börjar jag faktiskt att längta till drejskivan,men lite mera inspiration krävs för att ta mig dit. Då passar det bra att pyssla med lite annat som tex ägg.Jag tycker som så många andra att ägg kan man dekorera med hela året om dom inte är så där typiskt påskiga.
Må så gott önskar Agneta

9 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Så roligt att du tittade in på min blogg! Du är hjärtligt välkommen.
Vilket fint namn vi har, inte sant?!
Vilken härlig blogg du har, den kommer jag att komma tillbaka och titta mer i.
Tänk så många man träffar här i bloggvärlden! Det är jätteroligt!
Ha det bra, vi hörs snart igen, hoppas jag.
Kram från
Agneta

lovefriidrott sa...

Hej gumman
ett tag sen jag var in, har vart lite krasslig på sista tiden:(


Såå fina påskägg du gjort och visst kan man ha dom året om tycker jag.
Hallå, man äter ju ägg året om eller hur? :)

Hoppas du får en fin fin helg m mycket ledighet

Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Mycket annat & lite betong sa...

Vad tänker du dreja för något när du sätter igång? Jag har inte hållit på med keramik på ganska många år, men jag har min ugn kvar. Nu har jag väl glömt hur man gör. Jag har aldrig drejat utan mest kavlat och tummat.

Glad Påsk!
Agneta

Anonym sa...

Å vilka fina påskägg! GLAD PÅSK!

Kram Linda

Livet på Berget sa...

Hej vännen.
Så söta ägg! Klart man kan ha dem året om. Ja det krävs nog rätt inspiration när man ska skapa vid drejskivan. Det är så häftigt att du gör det tycker jag!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Inspiration i vitt sa...

ja visst är det härligt att pyssla, man glömmer av tiden och njuter. Dina ägg är så fina så. Såg dina fina dubbeldörrar oxå ååå jag trdde jag skulle svimma, så vackra.
Glad påsk och kram på dig/Ingela

[ c o y o t e ] sa...

Såå fina ägg... Visst är det avslappnande att pyssla..

Glad Påsk!
Kram Mia

Anonym sa...

Hej!
Börjar med att säga välkommen hem, välbehållen!
Glad blir jag av att läsa om din insats :-) Det finns hopp för människan tycks det mig. All heder åt dig!

Äggen är underbara och "byggda av musik"...eller musik ska byggas utav glädje..tralla lalla laaaa...som Lill Lindfors sjunger så fint. Kom direkt att tänka på den låten när jag ser dina ljuvliga ägg. Försöker läsa noterna, men ack...är säkert något klassiskt muskstycke?
Handdukshängaren är ju bara sååå läcker i vitt och passar väl även bra att hänga cykelkorgar på, med blommor i, att ha ute på balkong/terass? Bara en liten idé, så där impulsivt. Den är ett konstverk i sig självt, tycker jag, liksom den bedårande dörren. Läcker!
Vissa saker gillar man och dörrar/skorstenar/fasader har jag förkärlek till, utom de fula dörrarna som finns i min hyresrätt, men att byta...ej tillåtet samt att hyran redan är ocker, som vanligt här i Götet.

Dags att avrunda nu annars blir det en litania låååång som attan :-)
Jag önskar dig en fortsatt trevlig Påskhelg inkl. alla tillbehör!
Kramen, Agneta

Gunilla sa...

Hej Agneta.

Du har så otroligt fint hos dig.

Jag vill ge dig något så om du vill ha så kika in på min blogg

Ha det gott
Kramen/Gunilla